Moja Przygoda z Radykalnym Wybaczaniem


Instytut – Nasza Misja

Gdy napisałem książkę „Radical Forgivensess” i założyłem The Radical Forgiveness Institute w USA, moją misją było stworzenie ŚWIATA WYBACZANIA przed upływem dekady. Nikt inny nie zaangażował się w realizacje tej wizji tak bardzo, jak moja droga przyjaciółka Irena Polkowska-Rutenberg, Warszawianka ocalała z okupacji, Powstania i zagłady swojego miasta. Jej miłość do Radykalnego Wybaczania przewyższa jedynie miłość do rodaków, dlatego postanowiła poświęcić pozostałe lata życia na wprowadzenie Radykalnego Wybaczania w Polsce. Przemierza kraj wzdłuż i wszerz ofiarując rodakom dar Radykalnego Wybaczania dzięki swoim warsztatom, seminariom, odczytom i prywatnym sesjom.

Z jej inspiracji powstał w Polsce Instytut Radykalnego Wybaczania założony w 2004 r. przez Ireneusza Rudnickiego. Instytut oferuje licencjonowane przez Institute for Radical Forgiveness Inc.(USA) programy treningowe dla osób, które chcą być trenerami i nauczycielami Radykalnego Wybaczania. Mam nadzieję, że w Polsce znajdzie się wi ele osób, które poniosą tę pochodnię i podążą śladami Ireny Polkowskiej-Rutenberg.

Colin Tipping, Sierpień 2004

Tyle o Instytucie z ust samego autora.

Już w pażdzierniku 2004 natrafiłam przypadkiem (nie ma przypadków we wszechświecie) na Instytut Radykalnego Wybaczania podczas moich poszukiwań ciekawych tematów do zajęć w Kręgu Kobiet .Co to jest Krąg Kobiet ?To forma zajęć grupowych , rozwoju osobistego kobiet, kierowana na potrzeby tej grupy społecznej.Organizowałam szereg spotkań z interesującymi osobami. W ten oto sposób odwiedził nas w Opolu Ireneusz Rudnicki założyciel Instytutu Radykalnego Wybaczania w Polsce.

I tak ,zaczęłam swoją przygodę z wybaczaniem ….

Mira Hordyńska

2 thoughts on “Moja Przygoda z Radykalnym Wybaczaniem

  1. Notatki poczatkujacego 🙂

    Mysl 1…ILUZJA

    Trudno pisac na temat, ktory jest bardziej moim pragnieniem,bardziej moim przeczuciem..niz tym,czym poslugiwalam sie do tej pory- wyuczonym rozumem w polaczeniu ze swiatem emocji.
    Rozum pozwalal analitycznie przedstawic kazdy problem, mogl zostac wsparty wywodami autorytetow..prawda jednoznaczna nauczona na pamiec poprzez ustawiczne wpajanie zasad i regul..niepodwazalnych,bo przeciez znanych od pokolen.
    Emocje sa jeszcze lepsze do opisu..jak sie przyjrzec blizej..nasze zycie mozna by nazwac plynieciem z emocji do emocji…a im bardziej byly one „glebokie”tym mocniej rozrastal sie zasob slow,ktorymi moglismy je opisac..ba..nawet jak za dotknieciem rozdzki zjawialy sie lzy,znikal sen a natlok mysli nie pozwalal odetchnac od tematu.
    A jednak..to mi sie zdarzalo..to wracalo czesto..w chwilach euforii i w chwilach rozpaczy „zdawalo” mi sie..- w takich momentach..ni stad ni z owad pojawialo sie wrazenie, ze stoje obok i sie temu przygladam- ilez razy,gdy mi gratulowano osiagniec..bylam zupelnie obok..przygladalam sie z boku i myslalam – ja?to dla mnie? Jeszcze czesciej zdarzalo sie to wtedy, gdy dosiegaly mnie nieszczescia i wpadalam w stan smutku lub rozpaczy a ja uparcie powtarzalam…nie, to nie moj film , ja nie chce grac tej roli 🙂
    Dzis mysle, ze wtedy prawdopodobnie moja dusza pokazywala mi,ze poza tymi scenami jest cos wiecej..wtedy jednak to zupelnie nie dotarlo do mojej swiadomosci – zycie wracalo do normy a ja zapominalam o tych wrazeniach.

    To link, gdzie mozna zobaczyc wiele ciekawych iluzji..Nie mozemy wiec miec pewnosci, ze to ,co widzimy na codzien jest..”prawdziwe”.
    http://www.mort.szu.pl/podstrony/iluzja.htm

    Malgorzata Niezalezna/Wielicka/

    Polubienie

  2. Mysl 2 – Arkusz Radykalnego Wybaczania

    Kiedy przeczytalam po raz pierwszy ksiazke „Radykalne wybaczanie” – nie wszystko do mnie przemowilo – plawilam sie w wtedy w poczuciu prawdziwego spelnienia i szczescia –nic nowego nie bylo mi wiec potrzebne…Tym razem przypadki mojego zycia potoczyly sie jednak tak blyskawicznie i tak inaczej niz oczekiwalam, ze jedyna obrona przed wpadnieciem w „dolek” bylo ponowne przeczytanie tej ksiazki –czytalam,czytalam..stosowalam arkusz i..nie dzialo sie nic…Jako, ze nic sie nie dzieje przypadkowo / dla mnie to najwazniejsze stwierdzenie z ksiazki!/- postanowilam znalezc kogos,kto zna ta metode i pomoze mi dostrzec wszystkie mysli zawarte w ksiazce…slyszalam o kilku trenarach, bylam gotowa pojechac do Londynu na warsztaty , gdy trafilam na strone Miry…dla mnie oddalonej o wiele kilometrow od mozliwosci osobistego spotkania – pomysl skypa – byl czyms trafionym w dziesiatke.
    Arkusz ukazal mi sie z w nowym swietle….ruszylo….zaczelo dzialac…zrozumialam ,na czym to ma polegac.. i jak bardzo mocno siedze w okowach racjonalnego myslenia

    Malgorzata Niezalezna

    Polubienie

Skomentuj

